I did it! The highest bungeejump in the world !! - Reisverslag uit Blouberg, Zuid-Afrika van Yvonne Michels - WaarBenJij.nu I did it! The highest bungeejump in the world !! - Reisverslag uit Blouberg, Zuid-Afrika van Yvonne Michels - WaarBenJij.nu

I did it! The highest bungeejump in the world !!

Door: yvonne michels

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 November 2011 | Zuid-Afrika, Blouberg

Nou als eerste zal ik beginnen over dit weekend. We hadden een weekendje weg naar de Gardenroute. Eigenlijk is een weekendje te kort maar ik heb geen tijd om een week er naar toe te gaan. Vrijdag zijn we naar Cango Caves geweest daar hebben we een adventure route gedaan in de grotten. Dit was erg leuk! We moesten ons wringen om door de kleinste gaten te kunnen, een heel stuk krom lopen en van een klein glijbaantje af. Het was heel erg leuk! De eerste nacht hebben we geslapen in een hostel bij de zee, prachtig uitzicht! We hebben daar in de avond paar lekkere pilsjes gedronken bij het kampvuur en ook even bij de zee met een sterrenhemel, geweldig mooi. Maar op tijd te bed want om 5 uur stond de wekker om de zonsopgang te zien, helaas was dit te vroeg dus hadden we onze wekker gezet naar 6 uur.
Zaterdag hebben we eerst een safari tour gehad. We hadden leeuwen, neushorens, giraffen, nijlpaarden, zebra’s, springbokken en krokodillen gezien. Echt super om in het wild te zien! Hierna gingen we naar een olifantenpark. Dus ook olifanten heb ik gezien. We kregen eerst uitleg over de olifanten, daarna mocht iedereen met een olifant wandelen. Je moest dan je hand onder de slurf van de olifant houden, dit was best raar maar wel gaaf. Daarna mochten we echt alles van de olifant aanraken, zelfs de wenkbrauwen! Hierna hebben we nog een rondje op de olifant gereden, dat zat niet echt ideaal maar was wel leuk om te doen.
Ja en toen we hiermee klaar waren kwamen de zenuwen al opdagen voor de bungeejump! Eenmaal aangekomen bij de 216 meter hoge Bloukrans brug dacht ik ‘ik ga het gewoon doen!’ Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Maar eenmaal ingeschreven moesten we een uur wachten. Ondertussen konden we naar andere mensen kijken die sprongen, dus ja de zenuwen namen toe. We moesten een brug over om bij de plek te komen waar ik zou gaan springen, maar over die brug lopen was nog niet zo makkelijk want ik gleed uit me slippers van de zenuwen zweet. Ik moest als tweede springen dus voordat ik het wist stond ik al op het randje en telde ze af, 5 4 3 2 1 BUNGEEE!! En zonder na te denken, sprong ik! Ik gilde echt alles eruit! Maar het was echt zoooo geweldig! Ik heb echt volop genoten, het uitzicht was geweldig en ik voelde me zo goed want ik had het gewoon gedaan! Natuurlijk had ik een dikke adrenalinekick gehad! Eenmaal boven aangekomen kon ik niet meer stoppen met praten hoe gaaf ik het vond! Simone werd helemaal gek van mij want tja zij zat nog onder de zenuwen om te gaan springen.
Hierna zijn we naar een hostel gereden, we kregen Afrikaans eten. Het was echt niet te eten! Voor me stond een bord met rijst, wat rare groente en lam met veel bot eraan. Dus ik heb alleen de rijst opgegeten. Daarna heb ik even gevolleybald, heerlijk om dat weer is even te kunnen! S’avonds hebben Lizet en ik gezellig zitten kletsen en wat pilsjes genuttigd.
Vandaag hebben we getokkeld over een waterval, ook dit was weer erg leuk!

Twee weken geleden ben ik een weekendje naar Cederberg geweest. We zaten echt in de middle of nowhere. We sliepen bij een hostel in een tent en om ons heen sinaasappelbomen en mooie bergen. We hadden zaterdags een hike gemaakt van 8 uur lang! De hike begon erg goed want na 100 meter zag ik iets liggen. Ik keek wat beter en zag dat er een dikke slang lag met een konijn in ze mond! Ik verschoot me echt kapot! Op het begin leek de slang dood te zijn dus wij meteen camera erbij en foto’s maken, maar na paar seconde begon de slang te bewegen dus iedereen sprong 1 meter naar achteren. Hierna kregen we even van onze begeleider te horen dat wij nooit meer zo lang bij een slang moeten blijven staan en zo dicht foto’s maken want die slangen daar waren gevaarlijk. Hierna hebben we de hele tijd voor ons uit gekeken of er niet meer slangen waren, uiteindelijk heb ik er nog 3 gezien. De hike was erg avontuurlijk, leuk en super mooi. We moesten ons wringen door de kleinste gleuven en gaten. Ook moesten we klimmen om boven op een rots te komen. Het was allemaal erg leuk. Zondag zijn we eerst door een oerwoud gelopen om bij een waterval te komen. Hier heb ik van een rots van 12 meter afgesprongen, dit was best eng maar wel vet.

Ook vorig weekend heb ik een leuk weekend gehad. Zaterdag eerst naar Biscutt Mill market geweest, dit was een Afrikaanse markt met vooral veel eten. Daar stond een Hollandse kraam met kroketten, dus ja die konden wij niet overslaan. Hierna zijn we naar Cape Point gegaan, het meest zuidelijkste puntje van Afrika. Toen we aankwamen zagen we een aap op een auto zitten, dus wij even een foto maken. Maar ondertussen kwam hij van de auto af en ging hij naar Simone toe want de aap dacht dat zij eten in haar tas had. Simone begon te rennen en te gillen en de aap kwam haar achterna. Wij hebben toen helemaal dubbel gelegen van het lachen!
Ik was al eerder op Cape Point geweest en Tom ook. Dus wij zijn naar een mooi wit strand gewandeld met prachtig uitzicht. Daar hebben we mega groot in het zand: Love Cape Town geschreven. Dit zagen Frank, Lizet en Simone vanaf Cape Point.
Zondag heb ik eerst een surfles gehad. Ik heb toen vaak op het board gestaan, het was erg leuk!! In de middag zijn we naar een bbq in een township geweest, dit was erg indrukwekkend. We mochten geen sieraden om en we moesten de hele tijd onze spullen in de gaten houden want voordat je het wist was er iets gejat. Je moest bij deze bbq eerst vlees gaan halen en dit bakte ze dan voor je. We moesten 3 kwartier wachten en dan konden we het op gaan halen. Ondertussen werd er flink gedanst en gezopen. We hadden weer veel nieuwe Nederlandse studenten leren kennen. Hierna zijn we met hun naar een kroeg in een andere township geweest, ook dit was erg leuk!

Verder vier ik niet alleen vakantie maar loop ik ook nog stage. De laatste twee weken heb ik in de ochtend computer les gegeven aan jeugd bij Onder Die Brug. Ze wisten echt helemaal niks van de computer af. Ik ben begonnen met hoe de muis werkt, toetsenbord en hoe je de computer opstart. Hierna heb ik ze leren werken in Microsoft Word. Ik heb een jongen van 25 jaar die niet op school heeft gezeten en op dit moment geen baan heeft, 2x computerles gegeven. Ik vond dit heel indrukwekkend want hij is 7 jaar ouder dan mij en hij had zelfs moeite om zijn naam te typen. Hij was erg leergierig en pikte alles snel op dus heb hem veel kunnen leren, op dit moment ben ik bezig met hem een CV te maken.
Deze week hebben we in de middag vooral schoenen uitgedeeld aan de kinderen in de settlement, ook hebben we muziekinstrumenten met de kinderen gemaakt, dit was erg leuk. De week ervoor heeft de jeugd kettingen gemaakt voor hun moeder om te geven met kerst. Ook mochten de kinderen bij settlement genaamd Village stoep krijten. Dit hadden ze nog nooit gedaan en vonden het allemaal erg leuk. Uiteindelijk was de straat ook erg mooi geworden.
Verder kregen we een ochtend heel slecht nieuws te horen. Er was een jongetje waar we les aan gaven overleden. We verschoten ons rot en konden het niet begrijpen. Al snel belde er iemand en zij vertelde dat hij helemaal niet dood is want ze had hem net gezien. We snapte er op dat moment niks van dus we belde Colleen (de baas van TLC) op. Zij zei dat het wel waar was want de vader van hem had dat tegen Colleen verteld. Het was allemaal heel raar en wazig maar uiteindelijk bleek dat de vader van Aden had verzonnen dat Aden dood was zodat hij geld zou krijgen van collega’s. Nou dit is toch te bizar voor woorden.. Ongelofelijk dat een vader dit kan zeggen over zijn eigen kind!
Verder geven we nog maar 2 weken educare aan de kinderen en dan hebben alle kinderen in Zuid Afrika vakantie. Wij gaan dan veel kerstmis party’s organiseren in de settlements en een op straat voor de straatmensen.

Nou de vele groeten uit het warme land! En tot over 6 weken alweer. En bedankt voor de leuke reacties elke keer weer!

Bye Bye !



Foto's
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.186804701408323.49231.100002363838379&type=1&l=c3c3ad7973

  • 21 November 2011 - 00:06

    Tante Tonnie:

    Hoi dappere Yvonne,

    wááát een diepe sprong!!! Jij hebt lef!
    Olifanten wenkbrauwen?
    Zo leer ik ook weer wat bij.
    Ik ben vol bewondering Yvonne hoe jij de "kinders" met veel plezier van alles probeert te leren.
    Yvonne nog een hele fijne tijd, het aftellen gaat ál bijna beginnen!
    Lieve groetjes ome Loek en tante Tonnie.

  • 21 November 2011 - 09:20

    Silvie:

    Yvonne! Ik vind het echt super knap dat je gewoon gesprongen bent ;) Heel leuk verhaaltje, lekker veel avonturen xxx

  • 21 November 2011 - 11:15

    Mam:

    Hee meid wat durf jij veel, hiervoor moet je echt lef voor hebben.Mooie foto`s .Geniet ervan doe wat je nog wilt doen,als je thuis bent kun je alleen zeggen had ik maar.Doe de anderen huisgenoten de groetjes van ons .
    Lieve groetjes en kus

  • 21 November 2011 - 11:18

    John:

    Hee zus het zijn super weekenden van jou zeg.Wat vet die bungeejump,moet je wel lef voor hebben.

  • 21 November 2011 - 17:23

    Pap:

    Ik hebje verraal gelezen yvonne was weer een heel avontuur watje allemaal mee gemaakt en gedaan hebt,ik geloof wel dat het je een hele kik gaf toenje op het randje stond voor de sprong.Benut je tijd nog maar goed meid wandt het begint in te korte.Geniet er nog maar van en doe Lissette de groeten doei xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 November 2011 - 12:00

    Kristel:

    wow yvonne! echt heel gaaf allemaal! ik was inderdaad bijna vergeten dat je ook nog stage liep, totdat je daar over begon. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt want het aftellen kan inderdaad (eindelijk) bijna beginnen. Ik mis je hier wel hoor, vrijdag was het feest van bas en willem en ik was gewoon de enigste die er was van onze groep. Ik zei al tegen guus: nou mis ik yvonne weer, die was er ook zeker bij geweest (maar volgens guus mocht ik niet klagen want guus mist jou steeds, haha).

    Ik zou zeggen: meid, geniet er nog van! en tot over 6 weken!


  • 23 November 2011 - 14:54

    Je Liefste Zussie:

    ECHT SUPERRR GAAF YVONNEKE DAT JIJ HEBT GESPRONGEN ECHT TE VET GEWOON.!! geniet nog van alles want het begint steeds dichter bij te komen dat je naar huis komt. al zijn wij daar heel blij mee om je weer te zien. we skype volgende week wel weer eventjes.! have fun vrouwww. xxxx

  • 25 November 2011 - 09:50

    Diana Van Bommel:

    Aaah you did it! Awesome:D Echt gaaf! Leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent en dat is veel zeg! Leuk! De tijd vliegt vast voorbij dus hoop dat je er nog even volle bak van gaat genieten! Dikke knuffel uit Spanje!

  • 02 December 2011 - 07:22

    Anne (nichtje Guus) :

    Ha Yvonne,

  • 02 December 2011 - 07:33

    Anne Van Hees:

    (Sorry dat ging niet helemaal goed..)
    Toen je net weg was, heeft Guus een keer jouw site gegeven nadat ik vroeg hoe het met je ging in Afrika. Sindsdien heb ik deze site ook bijgehouden en gelezen. Ik dacht nu: ik zal ook maar eens reageren. Toen ik zelf in het buitenland was voor stage vond ik het ook leuk te zien wie mijn verhalen lazen.

    Echt super leuk om jouw avonturen te lezen, wat heb je al veel gezien en gedaan. Goedzo, daar moet je dan ook gebruik van maken om het land te verkennen als je daar zo'n tijd zit.
    En je stage, dat is ook echt indrukwekkend en best heftig zeg! Maar wel fijn dat je iets kunt betekenen voor de mensen daar.

    Die laatste paar weekjes vliegen voorbij, dus haal er nog even uit wat erin zit. Een tweede kans voor zo'n geweldige ervaring zul je niet snel meer krijgen.

    Geniet nog even optimaal, want als je daar zo'n fantastische tijd hebt gehad, zul je straks thuis nog elke dag terugdenken aan die mooie tijd!

    Veel plezier nog..

    Groetjes, Anne

  • 03 December 2011 - 12:49

    Anja En Wilma:

    hoi yvonne
    het is super leuk om je verslagen
    telezen.
    je maakt heel wat mee ,meer dan wij hier.
    nog bedankt voor de verjaardagskaart ,het wasweer gezellig geweest en laat.
    we wensen je nog een fijne tijd in africa en tot in het natte nederland granja peter en wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 19851

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 12 Februari 2016

Suriname

31 Augustus 2011 - 29 December 2011

Zuid Afrika

Landen bezocht: