Mijn eerste verhaaltje - Reisverslag uit Blouberg, Zuid-Afrika van Yvonne Michels - WaarBenJij.nu Mijn eerste verhaaltje - Reisverslag uit Blouberg, Zuid-Afrika van Yvonne Michels - WaarBenJij.nu

Mijn eerste verhaaltje

Door: yvonne michels

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

02 September 2011 | Zuid-Afrika, Blouberg

De vliegreis is goed verlopen, ik ben veilig aangekomen in Zuid Afrika! We hadden 2 uur vertraging op Londen. Londen airport is ook enorm groot, we wisten op het begin niet waar we naar toe moesten. We hadden aan 2 mensen gevraagd waar we heen moesten, hun zeiden dat we relax moesten gaan zitten en wachten tot dat op het scherm kwam te staan welke gate we moesten hebben. Dus ja dat deed ik dan ook, Lizet dacht hier anders over en vertrouwde het allemaal niet. Dus na 5 min gezeten te hebben, ging ze het toch nog maar aan iemand vragen. Dit was ook maar goed want we moesten snel naar zone B met de metro en daar de juiste gate zoeken. Toen we hem hadden gevonden konden we gaan wachten want het vliegtuig had vertraging maar hoeveel dat wisten we nog niet. Eindelijk was het zover na 2 uur wachten mochten het vliegtuig in. 11 Uur duurde de vlucht dus we waren blij toen we gingen dalen, want in het vliegtuig slapen dat is niet alles. Ja het was zover we zijn nu echt ver van Holland af, we zitten in CAPE TOWN!
Mijn eerste indruk was dat het eigenlijk hetzelfde eruit ziet als Nederland, alleen hier zie je nog bergen. Maar toen we langs een township kwamen keek ik wel echt mijn ogen uit, de huizen waren gemaakt van allerlei platen. Toen we door Kaapstad reden, zag ik ook zwervers die uit vuilnisbakken aten en die net wakker werden en ze spullen pakte om weer door te trekken. Echt heel apart. Verder is kaapstad ook echt een stad, het is goed volgebouwd. Uiteindelijk kwamen we bij ons huis aan, alleen Simone was aanwezig. Ons huis is echt een studenten huis maar goed genoeg om 4 maanden in te overleven. Ik had van mijn kamer een gezellige kamer gemaakt zodat ik ook mijn eigen plekje heb. Vandaag hadden wij de handdoeken uitgewassen, geen wasrek dus ja dan maar in de keuken opgehangen.

Verder hebben we nog niet zoveel ondernomen want het is slecht weer, heel koud en het regent veel. Vannacht dacht ik zelf dat het dak er af waaide. Dus ik had beter nog wat truien mee kunnen nemen. Maar goed maandag wordt het al 26 graden.
We zijn al 2 keer boodschappen gaan doen. Je zal denken dat hier in Zuid- Afrika alles goedkoop is, maar dat is dus echt niet zo, de meeste dingen zijn zelfs duurder dan in Holland. En de supermarkt is heel groot, ze hebben alles! We zijn vanmiddag naar de zee geweest, echt heel mooi. Daar hadden we thee en chocomel gedronken, dat is dan weer wel goedkoop.
Oh ja we hebben een tiendehandse auto, echt deze auto heeft zoveel instructies voordat je pas kan rijden. En je bent echt 5 min bezig om hem in de achteruit te krijgen. Het is gewoon grappig om er in te rijden en ook wel eng. En aan de linkse kant rijden, went best snel. De regels zijn hier wel redelijk gelijk met Nederland. Alleen hier op een kruispunt moet iedereen stoppen en wie er als eerste was die mag als eerste weg rijden.
Vanavond en morgenavond gaan we stappen met onze huisgenoten (die heel aardig zijn), is kijken hoe dat hier is. Morgenmiddag ga ik surfen, dat lijkt me echt zo leuk! Maandag morgen gaan we ons voorstellen op stage, vanaf dinsdag beginnen we met stage lopen.
Jullie horen van me !

  • 02 September 2011 - 14:34

    Kristel:

    Heee!!

    Goed om te horen dat je goed aangekomen bent! Ik sprak Yvon de Wit vanmorgen in de trein en die zei al dat je goed aangekomen was. Maar klinkt allemaal wel goed daar, behalve het weer dan. Maar troost jezelf, dit weekend wordt het hier nog mooi weer, en dan is het voorbij haha!
    Veel plezier nog daar en ook dit weekend! En zoals ik al zei, elk pilsje drink ik op jou:P

    Geniet ervan!

    xxx

  • 02 September 2011 - 15:25

    Silvie:

    Hee,
    Gelukkig heb je leuke huisgenoten! Dat is iig al heel fijn als je daar goed mee op kan schieten en dat autorijden klinkt echt als een nachtmerrie haha. Ik vind mijn lessen in nederland al eng genoeg. Dadelijk ga ik na trainingsweekend zonder jou :(
    laat snel maar weer wat horen he! xxx

  • 02 September 2011 - 16:25

    Ingrid :

    Wat fijn om zo snel iets van je te horen!! We hoeven ons geen zorgen te maken gelukkig.
    Gek dat je zover weg bent en het toch op Nederland lijkt, maar zo te lezen toch nog genoeg indrukken van die paar dagen!
    Goed dat je van je kamer een gezellig plekje hebt gemaakt, kun je lekker in je dagboekje(s) schrijven en aan ons denken in Hollandd :D
    Maar goed dat jij zo'n goede chauffeur bent, klinkt wel gevaarlijk wie er als eerste is. ( ben jij zeker altijd, :P )

    Veel plezier met het surfen, super vet, ben benieuwd hoe dat daar is! zijn die lessen in NL toch van pas gekomen!!

    Leen, lisa en ik zijn net terug van de Ardennen, gingen tokkelen, abseilen, boogschieten, vlotten bouwen en van dat soort avonturier dingen. 1 avondje met zijn alle bier drinken in dat cafetje op die camping, wat kampvuur gemaakt en verder erg gezellig gehad !!
    Dat was het nieuws vanuit hier, echt fijn om je verhaal te lezen:) weet ik iig dat je je vermaakt!
    succes met de stage meid , kus!

  • 02 September 2011 - 17:04

    Dian:

    yvonne! ;d
    inderdaad fijn dat t allemaal goed is gegaan met t vliegtuig!
    wow klinkt wel echt super leuk al, en fijn dat je fijne huisgenoten hebt en al flink wat dingen gepland hebt, ben je toch lekker bezig!
    We zullen op je proosten!

    Nog heel erg veel plezier :)

    xxxx

  • 02 September 2011 - 20:42

    Mam:

    Heey Yvonne fijn om te horen dat het allemaal goed is gegaan.en dat je kamer al gezellig hebt gemaakt.
    Ook fijn dat je nog even een weekend hebt om alles een beetje te ontdekken en bij te komen van de reis.
    Veel sucses maandag met je stage.Ben benieuwd of die auto wel vier maanden vol houdt om mee naar stage te rijden.
    Ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Groetjes en een lekkere knuffel.
    Kus mam

  • 02 September 2011 - 20:47

    John:

    heeee zusj!
    klinkt allemaal goed.vooral die auto
    Veel stap plezier en niet te gek.
    Heel veel suces maandag!

  • 03 September 2011 - 07:42

    Marly:

    Heeee yf!
    Super leuk om wat van je horen. Was al benieuwd hoe de reis en alles gegaan was. En echt fijn dat je leuke huisgenootjes hebt met wie je kan gaan stappen. Dat zat er hier niet in want ik was gisteren gewoon de enige die op stap wilde, echt saai!
    En surfen: klinkt goeddd! echt vet!
    Nou, kan niet wachten tot je volgende verhalen over hoe je stage is enzo..
    xxx

  • 03 September 2011 - 16:59

    Lennie:

    haa meid,
    klinkt echt heel leuk! hopelijk gaat het zo door! hier is niet echt iets spannends meer gebeurd!
    Nog heeeel veel plezier daar, en geniet van het mooie weer die 4 maanden, want hier is het niks:(
    xxxxx

  • 04 September 2011 - 11:33

    Willem & Wendy:

    Fijn dat je goed bent aangekomen!!
    We wensen je veel plezier/succes!
    Hopelijk bevalt stage ook goed!
    X
    Willem & Wendy

  • 04 September 2011 - 19:50

    Nancy:

    haaa !
    fijn om te horen dat je goed bent aan gekomen !
    hopelijk wordt het weer daar nog wat beter maarja in Nederland is het zo ook niet veel soeps.
    hopelijk is het surfen leuk geweest,
    heeel veeel succes op je stage morgen !

    geniet er nog van daar ! xxxx

  • 05 September 2011 - 09:13

    Jeanet (Gilde):

    Hoi Yvonne,

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen in het verre Zuid-Afrika.

    Geniet van je tijd daar, want voor je het weet is het voorbij!

    Groetjes Jeanet

  • 05 September 2011 - 12:26

    Anja Wilma:

    hoi Yvonne lekker wezen stappen,was je de volgende dag nuchter om te surfen ik hoop van wel, geniet ervan en hopelijk krijg je een fijn stage plek
    groetjes Oma Anja Peter en Wilma

  • 05 September 2011 - 13:08

    Leen En Lies:

    uhhhhh michels

    we zijn blij wat van je te horen. we hadden eigenlijk wel verwacht dat je naakt in de zon ging liggen inplaats van met een trui aan hahahaha. succes met stage lopen en veel plezier met stappen en surfen

  • 05 September 2011 - 14:11

    Kim & John:

    Hey Yvonne,
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad, je een eigen plekje daar hebt en natuurlijk dat het beter weer wordt.
    We gaan al je berichtjes volgen.
    Heel veel succes met stage.
    En idd lekker veel stappen.
    Succes met de auto.

    Geniet ervan!!

    xxx

    John en Kim

  • 05 September 2011 - 15:23

    Tante Rina.:

    Yvonne leuk om je verhaal te lezen hoe jullie je vermaken. Alles komt goed en ook het weer. Geniet van het leven in Afrika en zeker van die geweldige sjieke auto, succes met je stage.
    lieve groetjes: Tante Rina

  • 06 September 2011 - 15:13

    Marjon:

    leuk te horen dat je het goed hebt zussie,, ben benieuwd naar je verhalen. succes deze week

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 19893

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 12 Februari 2016

Suriname

31 Augustus 2011 - 29 December 2011

Zuid Afrika

Landen bezocht: